fredag, december 04, 2009

Genuine peace keeping efford


Detta är ZK (Zoologiska Konungariket) och du bevittnar sånär ett under. Något för oss alla, särskilt våra makthavare, att ta lärdom av. Engagemang? Civilkurage? Trötta barnvakter? Sura granntanter? Spekulationerna är många. Gatufriden behöver engagemang och åtagande från allmänhetens sida och dessa befjädrade damer visar vägen för vad man kan göra även utanför sin egen gräns. Det meningslösa våldet måste få ett slut! Verkligheten visar att därute finns det ett djuprotat sinne för fred och samverkan. Enligt Absolute Bananas utsända och löjligt välavlönade korrespondent Bouhamza hade följande samtal enligt anonyma, men säkra och aspålitliga, källor ägt rum innan och under incidenten:

Brun Kanin - Vit kanin - Gråhalsig höna - Vit höna

0:00 – 0:03

- Din svans luktar kaninkiss!

- Nej, DIN svans luktar kaninkiss!

- Å din mamma…

- Vad sa du om min mamma??!

- Din mamma är harmynt!

- Åh du din j*vel!!?! Du ska få!

- Nej, DU ska få!

- Du ska få mer!

0:04 – 0:13

- Nä nä nä nä, inte bråka pojkar! Lägg……läää…..LÄGG AAAAAAAV!!!!!! Sluta nu Sebbe! Lugna ner dig för helskotta!

- Vad är det som händer här igen??! Va?? Vad håller ni på med? Ann-Catrin, håll koll på den där ungen!

- Markus……det är dig jag pratar med…..LYSSNAR DU PÅ MIG MARKUS?! Varför bråkar ni igen?! Titta på mig när jag pratar med dig!

0:14-0:28

- Meh jag har inte gjort nått Stina! Det är jämt Sebbe som börjar!

- NÄ INTE ALLS! Du sa att jag luktade kaninkiss och att min mamma var harmynt!!

- Markus ska du aldrig lägga av med dumheterna?! Du luktar precis som Sebbe! Jag ska prata med din mamma när hon är hemma från Willys. Nu är du i trubbel!

- Och Sebbe – Din mamma är Markus mamma också! ALLA kaninungar här är dina syskon! Känner inte du till uttrycket ”göra det som kaniner” pojk? Gissa VARFÖR man säger så!

- Nu bråkar du inte mer, är det förstått??

- Inte du heller Sebbe!

- Sablans jädra jönsrasiga vinglösa avarter med öron som längsta kroppsdel. Man får aldrig lugn och ro när Lena släpper alla dessa ungar över oss. Ska till Willys….bah…..du ska se Ann-Catrin, hon kommer säkert hem på smällen – IGEN!

4 kommentarer:

ابو حمزة ادريس السولناوي sa...

lol

Precis vad jag behövde, lite comic relief!

THE Banana sa...

Bouhamza:

lol, den där videon är veckans bästa och jag har tittat på den säker 50 gånger nu. Det mammiga sättet som hönorna har är så roligt att titta på och studera. Att de delar på dem, att de småstraffar ungarna, att de håller vakt på var sin sida, att de varnar och att de puttar till varje unge innan de går därifrån......helt underbart!

dahliablomman sa...

Haha.. som jag skrattat XD tack för detta roliga blogginlägg!

THE Banana sa...

Hehe, tack själv. Filmen är så härlig att man bara måste dela med sig av den!